Vodič Grdoba

Kako stići do Poćute:

Iz pravca Beograda, vode 2 puta do Valjeva/Poćute.

BGD-VALJ_bez_karte_small

a.) Od Beograda Ibarskom Magistrlom (E-783), kroz Stepojevac i pored Lazarevca do skretanja za Lajkovac. Posle 3 km ulazi se u Lajkovac. Put dalje vodi do Valjeva. U Valjevo se ulazi putem koji ima 2 trake za svaki pravac. Njime idete, do samog kraja tog puta. Do raskrsnice u obliku slova T.

Tu skrenete levo i prateći znake idete putem za Bajinu Baštu/Poćutu. Nakon 10-ak km stiže se do brane (koja je u izgradnji). Put vodi blago levo i dalje posle 15 km stižete u Poćutu.

b) Od Beograda krenete Obrenovačkim Putem do Obrenovca (na oko 31 km) Put dalje vodi kroz nešto manja mesta Stubline (42 km od Bgd.), Ub (58 km od Bgd.) i kod Slovca (na 71 km od Bgd.) izlazi na put Lajkovac-Valjevo.

Do Poćute se stiže na gore naveden način.

Preporučujemo korišćenje varijante a) zbog boljeg kvaliteta puta. Njime se ne prolazi kroz naselja. Razlika u km., praktično ne postoji.

Iz pravca Novog Sada

put vodi preko Fruške Gore do Rume (na oko 35 km od N. Sada). Dalje kroz Platčevo preko Šabca (68 km od N.Sada) do Valjeva (136 km od N. Sada). Odkle se do Poćute stiže na gore naveden način.

Iz pravca Niša

idete Putem E-75 (auto-put), do skretanja za Kruševac E-761, do Kruševca (91 km od Niša), dalje kroz Kraljevo (152 km od Niša) do Čačka (193 km od Niša). Od Čačka put vodi preko Požege do Valjeva (295 km od Niša). Do Poćute se stiže na gore naveden način.

Kako pronaći stenu:

Prilaz_steni_smallVarijanta 1. ukoliko planirate penjanje na "Gornjim Blokovima" (Blok 1., 2. i 3.), najbolje je stići do Poćute, zatim skrenuti desno kod kafane "Kod Vuka" putem koji vodi ka manastiru "Pustinja" i dalje ka Planinskom domu

"Medvednik".Posle nekih 1 km vožnje, sa desne strane, naići ćete na zaravan, gde možete parkirati kola. Parking je, praktično, na vrhu „"Bloka 1". Dalje, staza za pešake vodi iza stene, i odvaja se (kao na slici) za svaki Blok posebno. Idući dalje stazom, posle 200 m stiže se do šume, a u njoj posle stotinak metara, gledajući nizbrdo prema reci sa desne strane, nalazi se "Blok u šumi".

Ukoliko, neposredno ispod "Bloka u šumi" pređete reku, i pođete levo (uzvodno), posle stotinak metara naići ćete na "Blok pored reke" i dalje "Blok 5".

Varijana 2. koristiti ukoliko želite penjati na "Bloku u šumi", "Bloku pored reke" ili "Bloku 5". 500 m pre nego što uđete u Poćutu, na samom kraju mosta parkirajte kola. Odatle, pešačka staza vodi ravno (ne spuštajući se do reke) do šume, nekih stotinjak metara, a odatle do samog "Bloka u šumi" još stotinak metara. Do "Bloka pored reke" i "Bloka 5" stiže se na gore opisan način.

Preporučujemo:

• Da na "Gornjim blokovima (1., 2. i 3.)" penjete u prolećnim i jesenjim, čak i u sunčanim zimskim danima, jer je stena okrenuta ka jugu, jugo-zapadu. U letnjim danima penjanje praktično nije moguće.
  • Da je na "Bloku u šumi", "Bloku pored reke" ili "Bloku 5" idealno vreme za penjanje u letnjim, kasnim prolećnim i ranim jesenjim danima.
  • Idealno mesto za spavanje/kampovanje je na vrhu "Bloka 2" odnosno "Bloka 1", naročito u prolećnim i jesenjim danima. Leti preporučujemo spavanje pored potoka (mada je dosta vlažno). Ukoliko, je vreme kišno, može se spavati i ispod blokova (pošto su svi manje/više previsni). Na 8-9 km od stene nalazi se Planinski dom. Poseduje nekoliko soba. Tamo se može i ručati. Put je prvih 3 km. asfaltiran, dalje vodi makadam do doma i dalje na sam vrh Medvednika.
  • Sve osnovne namernice (hleb, mleko, vodu...) možete kupiti u prodavnici koja se nalazi u Poćuti, i dobro je snabdevena. Nalazi se preko puta kafane "Kod Vuka". Za sve "posebne zahteve" neophodno je spustit se do Valjeva, gde se nalaze brojne prodavnice i pijace.

Sve stene sa nalaze na privatnim posedima, pa je poželjno ne ostavljati nikakvo đubre, ne praviti buku. Domaćini nisu, do sada, pravili probleme pa je najbolje da tako i ostane.

Preuzmite mape za prilaz penjalištu u PDF formatu