Vodič Vršac

Kako stići do Vršačkog brega:

Iz pravca Beograda:

Vozite preko Pančevačkog mosta u pravcu Pančeva. Put od Beograda do Vršca je medjunardni put sa oznakom E-70. Nakon nekih bgd_vrsac_vodic_bez_karte_small14 km od mosta doći ćete do raskrsnice gde desni krak, nazovi autoputa, vodi u centar grada a levi je neka vrsta obilaznice oko Pančeva. Idite tim levim krakom, posle 5 km doći ćete do oboda Pančeva, i nakon serije od četiri semafora, skrenite na desno (pošto prođete Luk-Oil pumpu sa desne strane). Dalje put vodi preko nadvožnjaka i dalje u pravcu Vršca. Nakon nekih 17  km od Pančeva dolazite u Banatsko Novo Selo. Vozite dalje za Banatski Karlovac još nekih 18 km. Na 5 km od Bantskog Karlovca lako se naprevi greška i umesto da blago skrenete udesno i nastavite putem Vršca, produžite pravo za Alibunar. No, ni to nije prevelika greška lako je snaći se kroz Alibunar i vratiti nazad na put za Vršac. Nekih 11 km nakon Banatskog Karlovca, stižete u Uljmu. Od Uljme još nekih 14 km do ulaska u Vršac.

Sam put kroz Vršac, do izlaza za Breg je teže detaljno objasniti. Ali, kao prvo pažljivo pratite putokaze oni će Vas navesti da zaobiđete centar Vršca i odvesti Vas na put za Breg. A kao drugo uvek je prisutna vizuelna orjentacija o pravciu u kom treba ići (sam Breg se jako dobro vidi još pre Uljme, ako je sunčan dan). Nakon izlaska iz Vršca vozite paralelno sa Bregom, pored vinograda. Posle nekih 2-3 km je skretanje na levo i blago uzbrdo. Još nekih 3 km i doći ćete do većeg parkinga sa leve strane. Mesto za parkiranje za bouldere na prvom, ujedno i najpopularnijem brdu.

Iz pravca Novog Sada:

Vozite u pravcu Zrenjanina. Nakon neki 47 km stići ćete u Zrenjanin. Iz Zreanjanina vozite u pravcu Vršca. Nakon 31 km doćićete do Sečnja. NAkon sečnja slede Hajdučica i Velika Greda. Nakon 62 km od Sečnja dolazite do ulaza u Vršac. Sam Breg ćete naći na gore opisan način.

Preporučujemo:

1. Spavanje: Zbog blizine penjališta Beogradu ali i Novom Sadu samo spavanje u Vršcu i okolini nikad nisam praktikovao. Treba uzeti u obzir i činjenicu da zbog oštrine stene gotovo nije moguće penjati dva dana zaredom. No, na samom Bregu postoji planinski dom, mada on nije u baš najsjajnijem stanju tako da nisam siguran da bih Vam ga preporučio osim u krajnjoj nuždi. Pošto se Vršac nalazi na par kilometara od Brega, svaki smeštaj u grdau je odličan. Takodje na samom Bregu je moguće kampovanje.

2. Idealno doba godine za penjanje je svakako prolece i jesen. Praktično svi boulderi se nalaze u šumi tako da je moguće penjanje i leti kada su vrućine velike, mada opet zbog oštrine stene, par sati je dovoljno da se razumno "potoši koža". Možete praktikovati i popodnevna penjanja u junu i julu, kada je dan najduži, a temperature taman padnu. U zimskom periodu penjanje je moguće sunčanim danima, ali treba voditi računa o košavi koje ovde duva neuporedivo jače u odnosu na Beograd ili Novi Sad.